Luxusní BMW E65: Váš nový vůz na dosah ruky
BMW E65: Luxusní limuzína
BMW E65, to je sedmá generace luxusní limuzíny BMW řady 7, která se vyráběla v letech 2001 až 2008. E65, to je revoluce v designu BMW, dílo tehdejšího šéfdesignéra Chrise Bangla. Kontroverzní vzhled s masivní přední částí a vysokou zádí rozdělil fanoušky na dva tábory. I přes kritiku se E65 prodávala dobře a stala se symbolem luxusu a technologické vyspělosti. Prodej BMW E65 byl úspěšný i díky široké škále motorizací, od šestiválcových benzínových a dieselových motorů až po osmiválce a vidlicový dvanáctiválec v top verzi 760i. E65 byla také prvním BMW s inovativním systémem iDrive, který integroval ovládání navigace, klimatizace a dalších funkcí do jednoho otočného ovladače.
Dnes je BMW E65 stále žádaným vozem na trhu ojetin. Prodej BMW E65 se zaměřuje především na zájemce, kteří hledají luxusní a prostorný vůz za dostupnou cenu. Při koupi ojeté E65 je ale potřeba dbát na důkladnou kontrolu technického stavu, protože opravy a údržba mohou být finančně náročné. I přes potenciální náklady na servis zůstává BMW E65 ikonou a atraktivní volbou pro milovníky luxusních vozů s historií a charakterem.
Design a kontroverze
BMW E65, sedmá generace luxusní řady 7, rozdělila motoristický svět hned po svém uvedení v roce 2001. Jeho design, dílo Chrise Bangla, se radikálně odklonil od konzervativního vzhledu předchůdců a vyvolal vlnu kontroverzí. Zatímco jedni obdivovali jeho odvážné linie, mohutnou masku chladiče a inovativní prvky jako systém iDrive, druzí kritizovali jeho těžkopádný vzhled a odklon od tradiční elegance BMW.
Prodej BMW E65 byl zpočátku pomalejší, než automobilka očekávala. Mnoho potenciálních zákazníků odradil kontroverzní design a vysoká cena. Postupem času si však E65 získala své příznivce, kteří oceňovali jeho komfort, jízdní vlastnosti a technologickou vyspělost. Dnes je E65 považována za sběratelský kousek a její ceny na trhu ojetých vozů rostou.
Výkonné motory a jízdní vlastnosti
BMW E65, sedmá generace luxusní řady 7, se pyšní širokou škálou výkonných motorů. Zákazníci si mohli vybrat z benzínových i naftových agregátů, které se vyznačovaly vysokým výkonem a kultivovaným chodem. Mezi benzínovými motory kraloval osmiválec o objemu 4,4 litru s výkonem 333 koní a desetiválec o objemu 5 litrů s impozantním výkonem 507 koní. Prodej BMW E65 s těmito motory byl populární mezi řidiči, kteří hledali dynamické svezení a nekompromisní výkon. Naftové motory reprezentoval třílitrový šestiválec s výkonem 218 koní a vidlicový osmiválec o objemu 4 litrů s výkonem 258 koní. Tyto motory se vyznačovaly vysokým točivým momentem a nízkou spotřebou paliva.
Jízdní vlastnosti BMW E65 byly na vysoké úrovni. Podvozek byl navržen tak, aby poskytoval komfortní jízdu i na nerovném povrchu, ale zároveň si zachoval sportovní charakter. Díky pokročilému systému Dynamic Drive, který reguloval tuhost tlumičů, se auto dokázalo přizpůsobit aktuálnímu jízdnímu stylu. Prodej BMW E65 s tímto systémem byl populární mezi řidiči, kteří hledali kombinaci komfortu a sportovních vlastností.
BMW E65, to je jako stará láska. Víš, že už to není ono, ale ten design, ten ti pořád nedá spát.
Zdeněk Šimek
Inovativní technologie iDrive
BMW E65, sedmá generace luxusní řady 7, vzbudila při svém uvedení v roce 2001 rozruch nejen svým designem, ale i revolučním systémem iDrive. Tento systém, poprvé představený právě v E65, se snažil zjednodušit ovládání čím dál složitějších funkcí vozů BMW. Místo záplavy tlačítek a ovladačů se vsadil na jeden centrální otočný ovladač a displej na palubní desce.
Vlastnost | BMW E65 (2001-2008) | BMW E38 (1994-2001) |
---|---|---|
Design | Kontroverzní, "Bangle Butt" | Elegantní, nadčasový |
Technologie | iDrive systém, Head-Up Display | Méně pokročilá elektronika |
Jízdní vlastnosti | Komfortní, dynamické | Sportovnější, agilnější |
Prodej BMW E65 byl i přes počáteční kontroverze kolem designu a iDrive úspěšný. Zákazníci oceňovali komfort, dynamiku a technologickou vyspělost vozu. iDrive, ač zpočátku kritizovaný pro svou složitost, se stal předobrazem moderních infotainment systémů a jeho principy dnes najdeme v mnoha vozech.
Dnes je E65 vyhledávaným youngtimerem. Jeho atraktivní cena na trhu ojetin, daná i počátečními kontroverzemi, z něj dělá lákavou volbu pro zájemce o luxusní limuzínu s nádechem historie a inovativním duchem.
Problémy s elektronikou a spolehlivostí
BMW E65, sedmá generace luxusní řady 7, je bezpochyby impozantní vůz. Jeho elegantní design a inovativní technologie, jako byl systém iDrive, z něj udělaly ikonu. Nicméně, E65 je také známá svými problémy s elektronikou, které mohou potenciální kupce odradit.
Složitý systém iDrive, ačkoliv revoluční, byl v počátcích terčem kritiky pro svou neintuitivní obsluhu. Elektronické parkovací brzdy, další novinka, trápily poruchy a ne vždy fungovaly spolehlivě.
Kromě iDrive a parkovací brzdy se majitelé E65 setkávali s problémy s různými senzory, řídícími jednotkami a kabeláží. Opravy těchto závad mohou být finančně náročné, a to i při využití neautorizovaných servisů.
Při koupi ojeté E65 je proto nezbytné věnovat důkladnou pozornost funkčnosti veškeré elektroniky. Doporučuje se provést diagnostiku ve specializovaném servisu, která odhalí případné skryté závady.
I přes tyto neduhy zůstává BMW E65 atraktivním vozem s charismatem a komfortem, který nabízí jen málo jiných aut. Pokud jste ochotni akceptovat riziko potenciálních problémů s elektronikou a investovat do jejich řešení, může být E65 zajímavou volbou.
Ceny a dostupnost na trhu ojetin
BMW řady 7 E65, luxusní limuzína, která kralovala silnicím od roku 2001 do roku 2008, dnes láká zájemce o prostorný a komfortní vůz za zlomek ceny nového modelu. Prodej BMW E65 na trhu ojetin je poměrně široký, a to i díky několika motorizacím, ze kterých si mohli zájemci o novou "sedmičku" vybírat.
Ceny BMW E65 na trhu ojetin se liší v závislosti na stavu vozu, najetých kilometrech, motorizaci a výbavě. Obecně se dá říci, že ceny začínají již okolo 100 000 Kč za vozy s vyšším nájezdem a nutností menších investic. Naopak zachovalé kusy s prokazatelnou servisní historií a bohatou výbavou se mohou prodávat i za ceny přesahující 300 000 Kč.
Při koupi ojetého BMW E65 je důležité dbát na důkladnou kontrolu technického stavu. Komplexnost a sofistikovanost tohoto modelu s sebou přináší i potenciál drahých oprav. Zvláštní pozornost je třeba věnovat stavu motoru, převodovky, podvozku a elektroniky, která je u tohoto modelu poměrně složitá. Doporučuje se prověření historie vozu v autorizovaném servisu a také nezávislá prohlídka odborníkem.
I přes potenciální rizika spojená s nákupem ojetého vozu může být BMW E65 zajímavou volbou pro ty, kteří hledají luxusní a komfortní vůz za rozumnou cenu. Důležité je však při výběru postupovat obezřetně a nenechat se zlákat nízkou cenou na úkor technického stavu.
Na co si dát pozor při koupi
BMW řady 7 E65 je luxusní limuzína, která se vyráběla v letech 2001 až 2008. I když se jedná o atraktivní vůz i dnes, při koupi ojetého BMW E65 je potřeba dbát na několik věcí.
V první řadě je nutné zkontrolovat celkový stav vozu. Zaměřte se na korozi, a to zejména na podvozku, prazích a lemech blatníků. Dále prověřte funkčnost veškeré elektroniky, která je u tohoto modelu poměrně složitá a její opravy mohou být nákladné. Projděte si historii servisních úkonů a ujistěte se, že byly prováděny pravidelně a v autorizovaném servisu.
Motor a převodovka by měly pracovat plynule a bez vibrací. U benzínových motorů si ověřte spotřebu oleje, která může být u starších kusů vyšší. U dieselových motorů se zaměřte na stav turbodmychadla a vstřikovačů.
Nezapomeňte na zkušební jízdu, během které si vyzkoušejte všechny funkce vozu. Věnujte pozornost chování vozu při akceleraci, brzdění a průjezdu zatáčkou.
Koupě ojetého BMW E65 může být lákavá, ale je důležité si uvědomit, že provoz a údržba tohoto vozu může být finančně náročná. Pečlivá kontrola před koupí a prověření historie vozu vám pomůže minimalizovat riziko drahých oprav.
BMW E65, sedmá generace řady 7, je auto opředené kontroverzí. Jeho design rozděloval názory a i dnes budí emoce. Prodej BMW E65 nebyl tak silný jako u předchůdců, ale i tak si našel své příznivce, kteří oceňovali jeho inovativní technologie a komfort. Dnes, s odstupem let, je E65 lákavou volbou pro ty, kteří hledají luxusní vůz za dostupnou cenu.
Je ale koupě ojeté E65 skutečně výhodná? Luxus a komfort jdou ruku v ruce s vysokými náklady na údržbu. Složitá elektronika, která byla na svou dobu revoluční, dnes představuje potenciální zdroj problémů a drahých oprav. Zájemci o E65 by si tak měli před koupí dobře propočítat, zda jsou připraveni na případné investice.
Koupě BMW E65 je tak trochu sázkou do loterie. Můžete narazit na zachovalý kus s minimem najetých kilometrů, ale i na auto s pohnutou historií a skrytými vadami. Důkladná prohlídka v servisu specializovaném na vozy BMW je proto naprostou nutností.
Publikováno: 21. 08. 2024
Kategorie: auta